lørdag 18. april 2009

Oppussing i påsken

Da er påsken vel overstått. Det var egentlig litt dumt av meg å vente så lenge med å blogge, for dagene sklir over i hverandre, og mye som skjer.
Egentlig skulle jeg til Nederland i påsken, med siden Andreas skulle ha eksamensuke rett etter påskeuka, var det best at han fikk tid og ro til å lese. Bestemte meg heller for å bruke ferien på å pusse opp gangen nede. Gikk til anskaffelse av maling allerede i juli i fjor, men rommet har stått umalt fram til nå. Var som nevnt tidligere, så tullete at jeg plasserte den vannbaserte malingen på loftet over vinteren, noe som så klart gjorde at jeg klarte å ødelegge grunningen og tak malingen. Startet oppussingen med stort pågangsmot og stor iver. Alltid moro når man står klar til å ta det første malingsstrøket. Men etter et par timer begynner det å bli kjedelig. Panelet gikk greit, mens lister og dørkarmer derimot er plundrete. Selvfølgelig var ikke RAL fargen på liste-malingen den samme som var brukt tidligere, så da måtte jeg male alle dørkarmene og dørene om igjen. Ble derfor en mye større jobb enn jeg hadde trodd. Er fremdeles ikke ferdig med taket, men det får bare vente. Har tatt før bilder, men vil vente med å legge de ut til etter bildene er klare.

Har fått overført noen bilder fra tirsdagen i påsken, da jeg laget ”jule-ribbe” til Mamma, Viggo, Pernille og Stine. Det lillesøster Stine som har brettet servietter :)


Ingen kommentarer: