mandag 25. mai 2009

Hjem etter langhelg i Nederland

Denne helgen har jeg vært hos kjæresten i Nederland. Hadde en super herlig langhelg :). De forrige gangene jeg har reist ned, har jeg tatt flyet til Amsterdam, men denne gangen prøvde jeg en billig tur med Ryanair til Weeze. Det viste seg at dette var en bitte liten flyplass midt ute i ingenmannsland. Skal aldri mer reise dit for å si det slik.
Tok buss i 10 min til en togstasjon i Weeze by. Dette var en ubemannet liten stasjon, i en liten by uten mennesker. Fant ingen togruter eller annen nyttig informasjon. Men fant i så fall ut hvilken retning jeg skulle, så fikk hoppet på det første toget som dukket opp etter en halv time. Egentlig skulle Andreas møte meg på flyplassen, men han hadde klart å komme seg på et tog som gikk i motsatt retning, så vi ble enige om å prøve å reise mot hverandre. Tok tog i 20 min eller noe, før det stanset. Det ble gitt en eller annen beskjed på tysk om at det gikk buss videre. Bussen ble selvfølgelig helt full, så måtte stå i i midtgangen i minst 30 grader med stor koffert og sekk. Ingen visste når bussen ville komme fram dit man skulle, for det kjørte alle småveiene som fantes og innom alle mulige små togstasjoner.
Etter noe som virket som 2 timer kunne jeg endelig, og litt små bilsyk, gå av busset og møte Andreas på togstasjonen. Han hadde da ventet på meg der i 2 timer, og vi var begge varme, slitene og litt små irriterte over hele togsystemet. Så tok vi toget i 10 min før vi skulle bytte til neste tog. Et tog som selvfølgelig ikke gikk, så da ble det buss igjeeen. Vi busset i kanskje 45 min, før vi igjen kunne sette oss på toget til Eidhoven. Phuu.. en tur som tar 1,5 timer med bil, brukte vi 8 timer på. Sliten!

Etter en god natt søvn var hele reisen glemt, og vi brukte fredagen og lørdag til å rusle rundt i byen, gå på kino, picknick, grille og bare kose oss. Vi hadde en helt perfekt helg, kunne ikke vært bedre :). Var utrolig deilig å se Andreas igjen. Dette var forøvrig min siste tur til Nederland dette året. Om 5 helger flytter kjæresten hjem :) :) endelig :) :)


Mens jeg var i Nederland var lille valpen hos bestemoren sin. Siden Kaysa skulle sove borte så lenge, dro også tanten på ferie til mamma. Så tror ikke valpen har vært alene en liten stund en gang i løpet av helgen. Hun har stor koset seg med tantene og bestemoren. Gått på deilige turer og slappet av i offan.
Lille valpen koser seg i offan hos bestemor


Kaysa er ikke så veldig glad i varmen, men vet å sette pris på rolige stunder i skyggen på gresset.


Valpen ligger i offan med tanten. Se hun smiler :)





Blodspor/ettersøk kurs

I dag var vi på vår første blodspor trening. Vi har aldri drevet med spor tidligere, så var veldig spent på hvordan det kom til å gå. Det gikk egentlig mye bedre enn jeg hadde trodd. Kaysa fant sporet men en gang, kom litt ut av det, men tok seg inn igjen, og fant slutten. Hun forstår nok ikke helt meningen med å følge et blodspor enda, men tror vi kommer til å gjøre det mye bedre etter hvert. Jeg valgte feil belønning i slutten av sporet, så gleden ble ikke helt fullkommen når sporet sluttet. Neste gang blir det pølse :). Vi kommer til å ta 2-3 øvelser i uka for å øke interessen hennes. Tror dette blir bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kaysen finest i verden! Tanten A stolt!

Anonym sa...

hallo!!

FOR en tur, håper reisen hjem gikk bedre, og det blir vel ikke fløyet noe mere dit i allefall?? hehe;)
Koselig å lese bloggen din!!
Og tenk at det bare er FEM uker igjen, de kommer til å gå råfort!!
Håper vi sees snart igjen!!

STOR kos;)

Cathrine sa...

Hehe, koselig at du følger med og leser bloggen :).

Dagene flyr, så er nok ikke lenge til Andreas er hjemme. Fy søren det gleder jeg meg skikkelig til :)