onsdag 21. januar 2009

La meg synge deg stille sanger


Hvor skal jeg begynne?
Fikk boken "La meg synge deg stille sanger" av svigermor til jul. Ved å se på teksten og bildet på coveret av boken, tenkte jeg at dette må være en skikkelig jente bok. Og gjett om den er! :)
Ble overrasket over hvor spennende boken faktisk er, med tanke på at det egentlig ikke skjer noen ting. Klarte rett og slett ikke legge fra meg denne perlen av en bok. Historien er så rørende vakker, at jeg anbefaler absolutt denne boka til andre. Den handler om et vennskap som utvikler seg mellom en gammel dame og en ung kvinne. De er motsetninger av hverandre på alle punkter, og det er nok det som gjør at denne historien blir så spesiell.
Hele boka er skrevet som en dikt-novelle om man kan kalle en tekst det. Denne boka fikk meg til å gråte mens jeg leste de siste 30 sidene, og tror jeg alltid kommer til å huske Astrid og Veronika. Til ettertanke!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ååååååååååå den virket søt;) Tanten til Kaysen vil låååne. Også kan du få snømannen tilbake på lørdag;) tihi... har btw noen ønsker jeg sender deg på sms på lørdag.. Gleder meg!

Anonym sa...

ja denne trur jeg jeg og vil lese!!