søndag 17. august 2008

Utstilling i Drammen 16/08-08

Pelsen til Kaysa hadde heldigvis lagt deg, og hun så ikke ut som en stor teddybjørn. Utstilling i Drammen ja, hmm så var det bare å finne fram til stedet hvor utstillingen skulle være. Av en eller annen grunn har jeg alltid vært helt forferdelig dårlig til å finne fram i Drammen. Kjører nesten alltid feil.. noe som jeg også gjorde denne gangen. Marita skulle stille ut Odd, men kjørte egen bil, siden ”svigermoren” også skulle bli med. Hun var veldig positiv og tipset meg om at dersom jeg så en bil med masse bikkjer i, var det bare å følge etter, for de skulle sikkert på utstillingen. Jeg fant en bil med hunder, men det viste seg at denne bilen skulle mot Hokksund, så da var det bare å stoppe bilen og snu.. jaja.. :). Heldigvis var vi ute i god tid.

Utstillingen skulle være utendørs, og vi var utrolig heldig med været. Det har regnet hele uka, men heldigvis var det sol denne dagen. Utstillingsområdet var fullt av telt og hunder. Det virker som om nesten ”alle” hadde med egne telt som de satt opp rundt den ringen hvor deres hund skulle stilles ut. Det er jo veldig praktisk med tanke på at hundene kan få skygge når solen var på sitt sterkeste, og holde seg tørre dersom det hadde regnet. Det var mange flotte og ulike hunder. Jo større jo bedre :).. Var noen gedigne ”båtsmann” hunder rett ved der vi satte oss. Tror aldri jeg har sett så store og kraftige hunder noen gang. De var helt nydelige! :)

Marita skulle stille ut Odd i ringen før det var Kaysa og min tur. Odd er en herlig Corgi, med store ører og et sjarmerende blikk. Han så mye bedre ut enn de andre han skulle konkurrere mot, selv om den engelske dommeren mente noe annet.

Kaysa var dessverre den eneste tispen i juniorklassen, så vi fikk ingen å konkurrere mot. Dette var selvfølgelig ganske trist, da det hadde vært artig og sett hvordan hun hadde gjort det i forhold til andre på samme alder. Dommeren som skulle dømme Kaysa var fra Sveits. Skulle ønske vi hadde fått litt mer tilbakemelding på kritikkskjema enn hva vi gjorde.
Jeg syntes at Kaysa er den nyligste hunden som finnes, selv om dommeren denne dagen kanskje mente noe annet. Bare vi får litt mer ring-trening, er jeg sikker på at Kaysa vil gjøre det veldig bra :).
Neste utstilling er i Gol om to uker. Ny dag, nye muligheter! :)

Ingen kommentarer: